Přizpůsobení nebo též optimalizace webu na požadavky strojových vyhledávačů a pochopitelně i lidských uživatelů – to je činnost, které se věnuje SEO konzultant. Praha jako největší město je doslova rájem těchto specialistů. Výběr toho správného proto může být složitější než v lokalitách s nižší nabídkou SEO služeb. Než si některého z nich přizvete k úpravě vašich webovek, udělejte si alespoň základní přehled o náplni jejich práce, ať víte, jaké nabídky odmítnout.
Jak a kam posune vaše online podnikání SEO konzultant
Na území Prahy operují velké agentury, které zabezpečují kompletní marketingový servis korporacím a významným nekomerčním organizacím. V těchto společnost funguje SEO konzultant spíše jako koordinátor. Tedy jako spojka mezi klientem a jednotlivými agenturními specialisty. Pokud tam kvůli vysoké fluktuaci zaměstnanců vyfasujete každého čtvrt roku nového, nejspíš se váš online projekt příliš daleko neposune. V menších agenturách spíš můžete očekávat stabilního SEO konzultanta nejen jako kontaktní osobu, ale i jako člověka, který vám stránky optimalizuje osobně.
Na první schůzce s vámi prodiskutuje váš obchodní záměr. Následně podrobí vaši platformu revizi, aby zjistil její skutečný výkon ve smyslu návštěvnosti a konverze. Nalezené slabiny pak upraví tak, aby se váš web přesunul ideálně na první stránku fulltextového vyhledávání mezi několik prvních odkazů. Právě na ty kliká drtivá většina uživatelů, zatímco ty níže zobrazené ignoruje. Cílem SEO je tedy dostat na váš web co nejvíce potenciálních zájemců a přeměnit je na zákazníky. V konečném efektu tak SEO zvyšuje rentabilitu vaší online prezentace prostřednictvím rezervací a objednávek.
Jak zlepší výkon webu technické SEO
Vás konzultant v Praze a pochopitelně i v jakémkoli jiném městě by se měl v první řadě soustředit na technickou způsobilost vašich stránek. Chyby v kódu, vadné nebo chybějící nastavení mezipaměti a indexace, příliš velké fotografie a videa; to vše dokáže zpomalovat načítání. Logicky tím přicházíte o klienty se slabým připojením včetně těch, kteří si prochází web na smartphonech. Pouhou optimalizací technického stavu tak dokáže schopný SEO konzultant zabránit až 50% ztrátám vašich zákazníků. Pokud tedy nějaký expert revizi a nápravu technikálií vynechá, rovnou se s ním rozlučte.
Ekonomicky užitečné webové texty
Další součástí služeb SEO konzultanta potažmo SEO agentury je vylepšení náplně vaší internetové platformy. Základem je obohacení textů o takzvaná klíčová slova (keywords), pod nimiž lidé vaše služby hledají. Bez těchto výrazů v fulltextové vyhledávače nezobrazují váš web jako relevantní odpověď. Aby vám SEO konzultant pomohl, musí keywords identifikovat a doplnit je ve spolupráci s copywriterem do vašich stávajících webových textů. Působíte-li jen v Praze, je nutné připojit do klíčové fráze i název obslužné lokality. V opačném případě se o vás dozví až na druhém konci republiky, kde ale nedokážete nic prodat.
Kromě zakomponování klíčových slov a gramatických a stylistických oprav je také důležité vložit na správná místa krátké slovní apely, které návštěvníky vybízí, ať vám pošlou například poptávku. Zkušený SEO specialista totiž ani při optimalizaci obsahu nezapomíná na hlavní účel optimalizace – na konverzi neboli na proměnu návštěvníka na platícího klienta.
Posledním servisem, který vám správný SEO konzultant nejen z Prahy zajistí, je optimalizace vnitřních a vnějších odkazů. Kromě logického vnitřního prolinkování stránek provede též registrace vaší firmy do internetových katalogů a publikuje zákaznicky užitečné články s prokliky na váš web na renomovaných portálech, kde se vyskytuje vaše cílová skupina. Než si tedy zvolíte konkrétního SEO konzultanta, poptejte jich v Praze víc a srovnejte si kvalitu optimalizačních služeb. Máte-li ještě další postřehy k SEO, využijte prostor v komentářích.