Pozor při SEO.  Brno nepodceňuje obsahový marketing

Podnikání, Web design 18.09.2022

Účinná propagace našeho sortimentu na firemních stránkách se neobejde bez SEO. Brno, konkrétně zdejší internetoví podnikatelé, lámou díky optimalizaci pro vyhledávače finanční rekordy. Zvlášť se daří těm, kteří pochopili, že spousta lidí si objedná až poté, co u nich nastuduje odborné tipy. Takovou náplň zajistí našim www obsahový marketing, který funguje jako bezplatná poradna. V online prostředí mívá psanou a také audiovizuální podobu a nahrazuje fyzický kontakt se zákazníkem. Při běžném setkání se nás potenciální klienty rovněž nejprve vyptávají, aby si dokázali vybrat zboží. A právě tato mezilidská konverzace dříve rozhodovala o úspěchu kamenných prodejen a bylo by chybou podceňovat ji v digitálu.

Dělíte se o know-how aneb Čím plníte web během SEO nejen v Brně?

Duch doby nás tlačí k dravému sebeprosazování a v odlidštěném virtuálním prostředí to platí dvojnásob. Obchod na internetu včetně webovek se dělá ryze účelově. My jako prodejci zboží nebo poskytovatelé služeb pak ale nepůsobíme příliš důvěryhodně. Je to způsobeno právě oním jednostranným zaměřením na výkon a zisk, aniž bychom se podělili o cenné informace z našeho oboru jen tak “zadarmo”. Právě proto se při pokročilé optimalizaci stránek, ať už SEO cílí na Brno nebo na větší oblast, používá obsahový marketing. Specialisté nám přitom doplňují na stránky kromě tradičních prodejních textů také uživatelsky zajímavé, související avšak neprodávající příspěvky, které si upřesníme v dalším odstavci.

Textové SEO zaměřené na klienty z Brna a okolí, které vydělává nepřímo  

Landing Page, česky vstupní stránka se slovními pobídkami k vykonání nějaké akce se společně s produktovými stránkami optimalizuje jako první, protože nám generuje profit přímo. Jakmile máme ošetřený byznys, měl by přijít na řadu nekomerční obsahový marketing, který plně respektuje zásady SEO cíleného na Brno, na kraj nebo na celou republiku. Přesná lokace pochopitelně závisí na dosahu našich služeb.

Tyto obecně prospěšné příspěvky představují důstojnou náplň firemního blogu, kde zájemce bezplatně zásobujeme odborným know-how. Tím si budujeme renomé seriózních expertů, na něž se pak čtenář s důvěrou obrací. Textové SEO se přitom řídí stejnými pravidly jako komerční optimalizace a pro maximální dohledatelnost používá klíčová slova. Brno, respektive místní podnikatelská komunita, může tyto “neziskové” informace užitečné pro laiky uplatňovat též ve výukových videích, e-boocích a podcastech.

PR texty se vyplatí

Za poslední odnož obsahového marketingu postaveného na principu SEO považujeme PR články i naší firmě z Brna, kde opět nechybí keywords a zpětné odkazy. Tyto poutavé autorské texty zveřejněné na cizích portálech ideálně řeší problémy čtenářů a tím nepřímo stimulují náš profit. Skutečné hodnotné články pak lidé mezi sebou dokonce sdílí, což k nám na web přivádí další návštěvníky a část z nich si určitě nakoupí.

Když si vše  shrneme do jedné věty, vyjde nám staré Kristovo doporučení “Dej a bude ti dáno”. Nesnažme se tedy v našich internetových prodejnách zuřivě tlačit na pilu. Naopak bychom měli respektovat nákupní svobodu a kromě reklamy plnit síť také něčím užitečným. Aby se vám s tímto typem obsahového SEO snadněji začínalo, napište si 10 zákaznických otázek, které v Brně slýcháte pořád dokola. Získáte tak 10 námětů na “neziskové” články, kde lidem erudovaně odpovíte. Tím spolehlivě zaujmete cílové skupiny, aniž byste investovali do PPC kampaní. Na závěr by nás zajímalo, zda už pracujete s obsahovým marketingem anebo jste ho dosud podceňovali? Neváhejte se vyjádřit v komentářích.

Josef Fišer